Jojo


Varannandagsväder är hur Bergen välkomnar mig!


Efter min promenad till Byparken och de 13 minuterna på bybanen så var klockan 8.10 och jag befann mig i receptionen på Tine.
Denna dag var Sulan på plats och där för att välkomna mig.
Jag fick nycklar, klädskåp, passerchip, kontrakt och allt sånt. Allt utom skor - tossor på!
Jag fick även veta att Anette skulle vara min handledare under mina 3 månaders upplärning.
Vid 14-tiden åkte jag till Skatteetaten och fixade med pappren som skulle in dit, nu tar det cirka 3 veckor innan jag har mitt norska personnummer. DÅ kan jag gå till banken och öppna ett konto, fixa försäkringar, ge rätt nummer till Sulan så det blir rätt i deras papper med, gå till motsvarigheten till Försäkringskassan osv osv.
Mycket kvar att göra, men inte mycket som kan göras innan det där 11-siffriga numret ramlat ner i vår brevlåda!


Så här ser det ut i korsningen innan vår trapp. Vackert eller hur?!
Askøy är det man ser på andra sidan vattnet.

Efter allt nytt är jag supertrött på kvällarna.
Men eftermiddagen bjöd i allafall på sol..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0