M.A.T.

..första gången jag var på Safari för att "storhandla".
Storhandla betyder för tillfället två kassar med varor.
Jag uppskattar inte den upplevelsen, ALLS. Dessa två mycket bärbara kassar gick loss på 981 NOK, det är helt enkelt under inga omständigheter Okej.

Skulle jag handla på Konsum i Tabergsdalen för samma summa hade jag fått gå fram och tillbaka i backarna resten av eftermiddagen.

Jag vägrar att äta nudlar för att det är billigt! Jag tänker även i fortsättningen äta sånt jag tycker är gott, men jag undrar vad nästa sak blir - i Dk kosta 200g Marabou närmare 40 DDK, och här kostar 120g bacon 35 NOK.
Jag kan bara konstatera att man verkligen behöver den aningen högre månadslönen.

Finns inget roligt att skriva mer om denna dag, det var katastrof.
Men nu har jag ett Survival kit bestående av knäckebröd (Havre), 4 kg potatis och lite fullkornspasta.

Jag kan även ha viss förståelse för att utbudet av ekologisk mat är ganska minimalt - inte ens Stoltenberg har råd att gå efter den filosofin om han så önskade.

Med ett hål i plånboken.

På kvällen kom även Siw-Hege och Ronni med en efterlängtar svart ryamatta till stuen samt ett vitt soffbord! Det blev superfint och nu känns det verkligen mysigt att vara i stuen!
Jag och Siw var duktiga på att sammarbeta när vi fixade bordet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0