Spenat i mitt hjärta

Igår när jag gjorde omeletten tog jag upp lite extra spenat att tina över natten samt en laxbit - Jag förstår verkligen inte varför spenat har så dåligt rykte. Me like!



Lägg märke till de små tillagningskärlen. Under det enorma locket gömmer sig ännu en liten kastrull. Till alla dessa minisar finns inte ett enda lock - därför blir detta enorma ofta använt.
Tyvärr var jag på dåligt humör när jag väl skulle äta detta underbara..
Den norska potatisen är helt otrolig, den blir aldrig färdigkokt alternativt kokar sönder längst ut och är stenhård i mitten eller så är halva grytan färdigkokt och fin och den andra stenhård. Och detta när jag noga valt lika stora potatisar. Jag fattar bara inte mysteriet med de norska potatisarna.
Alltså, när potatisen väl var klar var både spenatstuvningen och laxen ljummen, MEN det smakade mycket gott ändå!

Jobbet var rörigt även denna dag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0