Ett par svarta Reebok förmycket...


Dessa klassiker stod i vad som skulle kunna beskrivas som vår minimala ingång. I vanliga fall brukar utrymmet upptas av storlek 36, men icke denna morgon. Jag skulle uppskatta det till 42 eller 43 i vartfall..

Var fjärde söndag har jag söndagsvakt. Precis som ordet antyder skall jag infinna mig för att övervaka processen dessa dagar. Denna söndag var en sådan dag.
Det hjälpte mig lite att se dessa skor innan jag vandrade iväg till bybanen, då kunde jag gå och le.
Jag tog bybanen som gick 8 från Byparken, så mötte jag Anette på Tine vid tjugo över.

De som nu är oroliga för mitt frekventa bybane-åkande kan sluta upp med detta, det finns nämligen bara en sträckning på bybanen i Bergen. Det är ju flera spårvagnar, men man kan bara åka framochtillbaka, och alla vagnar stannar på alla hållplatser, så att misslyckas är inte jättelätt!
Jag går på vid ändstationen i centrum - "Byparken" och när jag ska till jobbet går jag av på "Wergeland", det är sju stationer om jag inte missminner mig och det tar 13 minuter, oftast.

Det var riktigt trevligt att vara på Tine denna dag, inte att det inte brukar det, men det var trevligt att det var lite färre människor så man hann prata med Anette och fråga mer om rutiner osv. En bra dag helt enkelt!

På kvällen titta vi på Ghost, allihop, som det är när det är som mysigast. De tre flickorna i soffan och Ronni, Siw-Heges pojkvän, i fåtöljen!

Koseligt avslut på helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0