Lägenheten

Jag har fixat med lite brother-tejp från jobbet, riktigt stolt över resultatet - tycker personligen det borde bli ett designpris för mitt nytänkande vad det gäller skyltning!


Vår brevlåda har numera märkning!
(Paint har utvecklats sen jag använde det senast!)

Även våran dörrklocka har liknande märkning numer, fast lite slimmad med tanke på att vi alla tre har långa namn och är dessutom tre som skall stå med.
-Ja, vi har dörrklocka med!
Det är nämligen så att dörren alltid är låst - vilket betyder att man slänger sopor, hämtar posten osv MED nycklar i handen!
Ta i trä, jag har inte låst mig ute än, men jag väntar bara på detta känslosamma skede.
Men i allafall, jag skulle komma till en beskrivning av lägenheten - och inte fastna vid mina mindre smickrande sidor!

Vi bor på andra våningen av fyra, eller på första etaget av tre - beroende på om man räknar med källarboligen.
Det är nog bara en lägenhet i varje våning, vad jag vet iaf. De tre etagen delar entré, dörrklock-mojäng (med olika knappar), samt trappa (med gemensamma trappsteg). Trappen upp är typ 20 steg - mycket för att ha mina fönster på gatuplan i allafall!

Vår lägenhet är som en vinkel där ena sidan är dubbelt så djup;
När man kommer in genom vår huvudentré så har man en minimal toalett till höger och Idas dörr till vänster.
Rakt fram har man köket.
Bortanför Idas dörr, också till vänster går en dörr till stuen, men den går inte att öppna för vi har ställt en soffa på andra sidan.
Ställer man sig med ryggen till den nämnda dörren till stuen ser man en fyra meter lång korridor framför sig med en dörr i andra änden. Den andra dörren är min. Till höger om den finns vår andra ytterdörr ut till gården, cykelskjulet, förrådet mm. Till vänster är vårt Main bathroom!

När man går in i köket och vänder sig åt vänster 90 grader så står man och tittar in i stuen, då har man Siws rum till höger och Idas till vänster. Dörren till Siws rum är brevid den till stuen.

En bra planlösning, vi har inte rummen intill varandra!

Några andra viktiga fakta är vår takhöjd på 2.60 ca, diskmaskin, tvättmaskin och torktumlare i lägenheten!
Tyvätt är det elelement,.. men man kan inte få allt - vi har Inte utsikt över fjorden från våra fönster, vi har inte balkong, vi har inte badkar.

Ett annat högst irriterande faktum är att mitt rum har formen av en romb, det är en diff på ca 15 cm i alla hörnen.

Men jag trivs Väldigt bra i vår lägenhet.

Hoppas ni kan föreställa er, om inte får ni rita medans ni läser! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0