Min älskade klocka


Såhär mycket är klockan när första bybanen för dagen avgår från Byparken

Jag vet inte hur många av dagarna hittills jag stressat som en galning påväg till denna tidiga avgång. Det är bara tokigt vad jobbigt och svårt det ska vara att komma sig iväg.
Jag har inget större problem att få benen över kanten men att inte stå framför spegeln eller fixa med annat några minuter förlänge är bara min svaghet. Problemet är inte att jag inte kollar på klockan och har koll på densamma, problemet beskrivs lättare "Jag ska bara!", vilket vanligtvis slutar med att jag stressar iväg och kollar som en galning på klockan efter var sekund som tickar iväg. Detta när jag istället borde njuta av den tidiga promenaden på 15 minuter förbi Maria kyrkan, Bryggen, Fisketorget, Torgallmänningen och allt det andra otroliga och vackra tingen jag passerar på min väg. Allt det jag nämnde är det folk åker till Bergen för att se, detta ser jag minst 2 gånger per dag - men jag tar mig aldrig tida att titta och uppskatta det. Bättring!

Efter jobbet så stog jag i solen på Wergeland och njöt. Solen värmde tillomed på den svarta jackan!


Underbara Vårkänslor!

All in all en bra dag!
Imorgon ska Anette vara ledig så då får jag klara mig själv bästa jag kan! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0