Solen lyser över oss i Bergen

Efter att som vanligt tagit en ordentlig frukost med de alltid förekommande kokta äggen gav jag mig ut på en promenad för att upptäcka mina omgivningar. Jag startade min färd västerut.


Detta är återigen Askøy, Vackert!

Gick bort mot det egentliga Sandviken och kikade vid Sandvikstorget och tog sedan en annan väg tillbaka så jag kom gåendes in mot Bryggen och Fiksetorget utmed hamnen. När jag kom fram till Fisketorget var där en trubadur och människor med solglasögon, VÅRKÄNSLORNA kom till mig.

Så gick jag vidare och kom utan plan till Monopolet, så nu vet jag vart det ena ligger. Fortsatte att strosa i solen en stund till, köpte kaffe på McD och njöt vidare.
Hade dagen till ära lite Dior på läpparna - vilket verkade vara något ovanligt i Bergen, i vartfall var det en del norska guttar som verkade få Vårkänslor av Det. :)

När jag sedan kom hem lagade jag lite mat och tog det lungt med Tv och WWW.

På kvällen anlände då äntligen vår tvättmaskin, så nu har vi möjlighet att rentvå våra kläder om vi skulle få behov av det. (Kan väl på ett diplomatiskt sätt tala om att det finns några palter i denna 4:a rummare, så innan nöden kräver en tvättmaskin kan det ta ett tag.)


Love at first sight!

Ida hade även en barndomskamrat här på kvällen för att dela en falsaka vin och sedan göra Bergen osäkert, jag satt och drack vatten men hade riktigt trevligt ändå i deras sällskap. Många tjejiga skratt senare försvann de till en annan svenska vid namn Lisa och jag sa adjö till lördagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0