Tine

Tog det väldans lungt denna min första morgon!
På mitt schema för dagen var Skatteetaten, och Tine.
Ingen framgång på något av ställena direkt, så dagens enda bedrift var väl att jag ännu inte gått vilse!
På Skatteetaten skulle jag fylle i invandringsblankett och blankett om skattekort, men för att de skulle kunna ta emot dessa behövde jag ha kontrakt med mig - vilket jag inte hade. Men handläggaren var snäll och frågade om jag kunde hämta det innan 15 för isåfall kunde jag bara gå inom med det och slippa kön.
"Greit" tänkte jag, det tar inte lång tid på Tine..
Det hade det inte gjort heller om min chef hade varit frisk istället för sjuk..

Jag kom iallafall in och var nere på avdelningen och träffade lite medarbetare. Men pga att Sulan inte var på plats blev det heller inget kontrakt.

På kvällen var det dags att införskaffa lite mat för att klara livhanken, denna sysselsättning hoppas jag ska bli mer stimulerande när jag får lön i norska kronor.. Men mat blev det tillslut!

Jag var ombedd att vara på plats i Minde klockan 08 följande morgon så kvällen var inte så lång!

Alla hjärtansdag gick obemärkt förbi, om inte blommorna Ida fick möjligen skulle räknas..

Första dagen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0